Petruska remekelt, a stylist-szakma megbukott A Dal utolsó elődöntőjében

A Dal 2016 harmadik, egyben utolsó elődöntője lényegében egy üresjárat volt, hiszen egy pároson kívül nem szerepeltek benne sem közönség-kedvencek, sem pedig igazán értékelhető produkciók, a legjobbakat már ellőtték a második elődöntőben.

d16_14.jpg

Azt már tudjuk, hogy az ezúttal 1930-as nagypolgári hálóruhát viselő Tatár Csilla nem rossz műsorvezető, de szabotálták a ponttáblázat egyenkénti megjelenítésével, aminek köszönhetően ő és a műsor is belassult, illetve még mindig hadban áll az angol nyelvvel, amit képernyősöktől egyszerűen nem tudok elfogadni. A Frenreisz Károly szerint BKV-ellenőrnek öltöztetett Harsányi Levente egyre szarkasztikusabb, a lihegős small talkok közben úgy vigyorog az előadók hülyeségein, ahogyan Sebestyén Balázs szokott a Got Talent-es barmokon, de az Eurovíziózáshoz csak nem akar megjönni a kedve.

 

d16_13.jpg

Látványban ezúttal is igyekeztek kitenni magukért. Veres Mónika ÉS Nika (copyright by Tatár Csilla) arcra vetítése meglepően kreatív húzás volt, a múltkori C.E.T.-es csapás után nem vártam volna ekkora szakmaiságot, viszont magán a dalon semmit sem segített. Nika úgy énekelt, mintha valaki satuba szorította volna, a stylistjától pedig sürgősen meg kell válnia.

d16_12.jpg

Pély Barnáék sem köszönhettek semmit az öltöztetőiknek (már ha volt nekik olyanjuk), hiszen a hihetetlenül kreatív nevű B The First együttes daláról teljesen elterelte a figyelmet a rajtuk sehogyan sem álló, piros-fekete textilkáosz. Aztán azt is érdemes lenne megfontolni, hogy a műsorvezetők megszólaltassák-e a zenészeket az előadás után, mert olyankor általában még a produkció hevében vannak és képtelenek összeszedni a gondolataikat, így a végeredmény csak gyenge poénkodás és kínos párbeszéd lesz, amit a B The First ügyesen reprezentált is. (Esetleg beszéljék meg a műsorvezetőkkel, hogy mit fognak mondani, tanulják be vagy valami.)

Gájer Bálint és Ív előadásában volt ötlet, viszont vérszegényen kivitelezték. Mindkettő giccsjáték volt, ezért kellett volna azt felnagyítani és energiát vinni bele, ami nem történt meg. A tollzáport és szárnyakat kapó Horányi Juli viszont mindent kihozott a dalából, azt követően pedig olyan hosszú szavazatkunyeráló monológokat alkotott, amilyeneket talán csak egy villalakó tudna felülmúlni.

Singh Viki gyertyák között és farmerben repített vissza mindenkit a második világháború idejére. A "Katonák" egy rendkívül idejét múlt dal, amit teljesen indokolatlan lett volna Eurovízión indítani: nem vagyunk háborúban álló ország, minek előadni a hattyúk halálát. Kár, hogy idén ezzel lőtték el Vikit, de remélhetőleg visszatér majd valami eredetivel jövőre.

Berkes Olivér és Tóth Andi a legnagyobb sikervárományosok közé tartozott egészen tegnapig, viszont az, hogy az előadás szinte a nullával volt egyenlő, Tóth Andi érdekeit szolgálja. Ő ugyanis túl jó Berkeshez (akinek indiánok fonták a haját és koreográfiáját a legsablonosabb mozdulatokból hozták össze), így szólóban indulhat majd jövőre is, mert ezzel tuti nem jutnak ki. Az eredetiséget ugyancsak kerülte Agárdi Szilvia is, aki mindent megmutatott, amit gyűlölök az Eurovízióban: semmitmondó nagyívet, estélyit, szerelmetes balett-táncosokat, nyálat, szerelmet és rózsaszín ködöt, szó szerint.

d16_11.jpg

A Parno Graszt élő tévéshow-ban tegnap szerepelt először, ami láthatóan sok érzelmet hozott a felszínre belőlük. Autentikus cigányzenét játszanak, nyilván színesítik a mezőnyt, a dalból pedig mindent kihoztak, amit ki lehetett. Pierrot megjegyezte, hogy a dalszöveget még a profi dalszerzők is megirigyelhetnék, na de akkor Oláh Józsefet, a Parno Graszt tagját és dalszerzőjét mégis minek tartja, ha nem profinak?

d16_10.jpg

Az estet végül Petruska mentette meg, aki több szempontból is tarolt: a mezőnyre nem jellemző kiváló angol kiejtéssel, ütemesen énekelte végig a dalt, s annak ellenére tudott energikus maradni, hogy a gitárpengetésen kívül nem sokat mozgott. A háttérvizuál és a hegedűszóló is sokat segített, illetve Petruska zeneisége, őszintesége és lélekjelenléte.

Továbbjutott Petruska (42 pont), Agárdi Szilvia (40 pont), a Parno Graszt (38 pont), a B The First (36 pont) és Veres Mónika Nika (34 pont), a nézők pedig Berkes Olivért és Tóth Andit szavazták a középdöntőbe. Miután kihirdették az eredményt és Tóth Andi elájult a színpadon, mindenki szépen vigyázzállásban végigvárta a stáblistát és aztán Harsányi is leléphetett végre.

A Dal 2016 - Első középdöntő - Jövő szombaton 19:40-kor a Duna műsorán!

Kattints és kövesd az Eurofaktort még több Eurovíziós hírért!