Erőpróbák a Rising Starban: eldőlt, ki az erősebb?

Mint azt a holnapi adás is bizonyítani fogja, a Rising Star-ban ide-oda ingáznak a játékszabályok, ez pedig fordulatos, ám kevésbé meghatározható struktúrát ad a műsornak. Úgy hiszem, ez az első tehetségkutató, ahol nem egy kőbe vésett, konkrét szabályrendszer szerint haladnak, mely minden egyes döntőre érvényes. Ez rizikós vállalkozás, hiszen kétféleképpen is elsülhet: vagy az újdonság erejével, vagy pedig az összevisszaság érzésével, amivel már - számomra érthetetlen módon - az elejétől kezdve vádolják a műsort.

Volt már egy párbajadás, amit két "normál" döntő után ezúttal megint követett egy. Ezeket a párbajokat most erőpróbáknak nevezték el, a lényeg viszont nem változott: az énekesek kettesével mérkőztek meg egymással és aki kevesebb százalékot ért el a duóból, az a veszélyzónába került. A korábbi adásokban egyre inkább nyilvánvalóvá kezdett válni, hogy ha Udvarias Anna és Kovács Gyopár kiesik, akkor nagy lesz a valószínűsége annak, hogy senki sem kerül a veszélyzónába, hiszen mindig csak ugyanazok kerültek oda, így a szabályokon változtatni kellett, holnap már csak 75%-nál emelkedik a fal.

Udvarias Anna vs. Szén Alexandra

rising69.png

Udvarias Anna nem tudta levetkőzni a színházat, aminek atmoszférája egy mainstream tehetségkutató színpadán csak rontja a levegőt. Persze egy Ariana Grandét sem látok szívesen rajta, de a színház nem a tömeget szórakoztatja, ezért is rétegműfaj. A Rising Star viszont egy popkult műsor, így üti egymást a kettő. Annának pedig meg is ásták a sírját azzal, hogy a "Mamma mia"-t kellett elénekelnie egy színháziasságba fojtott produkcióban.

rising70.png

Szén Alexandra kisfilmjében gyönyörű panorámafelvételeket láthattunk Budapestről, amiket a stúdióban egy síró macska követett háttérvizuálként. A múlt heti "Rise Like A Phoenix" után a "Wrecking Ball" egy hatalmas csalódás volt, amit a táblás krétacsikorgatások és a reggel nyolc órai társasházi falfúrások elegyéhez tudnék hasonlítani. Mivel egyik versenyző kiesésétől sem ment volna el az étvágyam a Kinder Delice-szeletektől, így nem bántam volna, ha nem emel falat Alexandra, viszont megtette, 48%-kal jutott tovább a 44%-os Udvarias Anna ellen.

Czibi Norbert vs. Fehérvári Gábor Alfréd

rising71.png

Czibi Norbi egy kis humorbombaként kezdte az erőpróbát és poénkodott, hogy amikor megtudta, hogy Alfréd lesz az ellenfele, azon gondolkodott, vajon miként csempészhetne zuhanyzós jelenetet a kisfilmjébe. Ehelyett szerencsére edzeni vitték el (thank you Lord Jesus). Az erőpróbára a "Skyfall" című ügynöknótával érkezett és 78%-kot kapott, viszont ő ennél többet tud, ez most nem volt egy meggyőző bondkodás. (Persze Zámbó Krisztiánétól mindenképpen jobb volt.)

rising72.png

Alfréd kisfilmjével tovább véreztették a női szíveket, hiszen az énekes a szakítása óta magányos farkasként tengődik a reflektorfényben, de továbbra is szomjazik a szerelemre, mint egy könnyeit záporoztató José Armando a vízesés alatt kigombolt fehér inggel, szőrös-izmos mellkassal. Alfréd mindezek szellemében a "Szerelmes vagyok beléd" című dalt énekelte el, amivel nem kifejezés, mennyire alulmaradt Norbival szemben, ugyanis csak 55%-ot ért el. Ezzel még egy "normál" döntőben sem emelt volna falat. Eleget véreznek hát azok a női szívek?

Gondi Helén vs. Singh Viki

rising73.png

Helén még sohasem volt ilyen szép, mint most, viszont a produkciója több sebből vérzett. A legnagyobb seb pedig egyértelműen a mímelésből adódott. Utoljára a Megasztár 5 idején Tolvai Reni Lady Gaga-imitációja hatott ennyire offenzíven. Helén csakúgy, mint akkor Reni, egy az egyben elutánozta az eredeti előadót, esetünkben Beyoncét és az általa ismertté vált "Single Ladies"-kézmozdulatokat, így megfosztották egyéniségétől. Ez pedig egy tehetségkutató, itt azt kell megmutatni, akik mi vagyunk. Kero szerint ez volt Helén. Valószínűleg egy teljesen más műsort nézett.

rising74.png

Viki 76%-ából végérvényesen kiderült, hogy a két csaj bizony egymás abszolút riválisa, hiszen csak három százalék választotta el őt Gondi Heléntől. Az "All By Myself"-et a tőle megszokott profizmussal énekelte el, s ezúttal inkább őt preferáltam volna a biztos továbbjutók között.

Kovács Gyopár vs. Várhegyi Lucas Palmira

rising75.png

Gyopár kezdte az erőpróbát, s egy újabb jó magyar daltól sikerült megóvnia a hangszálait. Mindig úgy énekel, mintha egy szelet alma akadt volna a torkán, mert sohasem jön ki egyetlen magas hang sem. Hatalmas lejtés, amit produkál a verseny kezdete óta. Képtelen kiteljesedni vagy nem is tudom. 40%-ot kapott és nyilvánvaló volt, hogy Palmira ráaláz majd több tíz százalékot.

rising76.png

S ez így is lett. Az Ötödik elem ihlette földönkívüli hercegnőnek öltöztetett Palmira 86%-ot ért el, amivel nemcsak Gyopárt ütötte ki, de a mezőny összes énekesét is. Wow.

Palmer Izsák vs. Peter Srámek

rising77.png

Izsák botrányosan szar előadása minden részében botrányosan szar volt. A Mező Misi és általam is szánalommal nézett, cool white boy módjára lazulni próbáló táncosfiúktól kezdve a refrén ide-oda hajlítgatásán (hogy éneklésnek tűnjön) át Izsák ordibálásáig minden romlott pörköltdarabkaként loccsant az arcunkba. Az egész "Let's Get Retarded" csak arra volt jó, hogy Izsák bolond karakterére rátegyen még egy lapáttal, de a teljesítmény tekintetében bizony neki kellett volna később párbajozni Kovács Gyopárral. Annyi igazságosság viszont volt a dologban, hogy a nézők 55%-kal a veszélyzónába takarították.

rising78.png

Peter Srámek táncdalfesztivál-szökevényként a "Kislány a zongoránál" című klasszikust énekelte el. Semmi újat nem láthattunk-hallhattunk, még mindig nem sikerült kitörnie a vidéki művelődési házakból.

rising79.png

Kovács Gyopár Udvarias Annát hívta ki párbajozni, s pénzben mertem volna fogadni rá, hogy utóbbi marad bent. Gyopárnak viszont megint csak hatalmas mákja volt, bár Mező Misi szerint "majd meglátjuk", mennyire nem jártunk jól Gyopárral, akit 67%-kal juttattunk tovább. A kiesett Udvarias Anna 60%-ot kapott, nem sikerült beérnie tizenéves ellenfelét. De nem is baj.

Rising Star - Minden vasárnap élőben a TV2-n!

Üdvözlettel, Kiszel Tünde