A Finding Prince Charming nekem készül, de a hátam közepére sem kívánom
Lassan már egy évtizede annak, hogy az LMBT-közönséget célzó Logo csatorna elindította eddigi egyetlen zászlóshajóját, a RuPaul's Drag Race-t, ami mellett a mai napig sem a spin-offok, sem pedig más tartalmak nem érdeklik a nézőket. Ezen akar most változtatni a csatorna egy igazán nagy dobásnak szánt társkereső reality-vel: a Finding Prince Charming ugyanúgy működik, mint a The Bachelor, csak itt női kérők helyett férfiak versengenek egy férfiért, aki rózsák helyett fekete csokornyakkendőket oszt ki a választottaknak, akik a szerkesztőknek köszönhetően mindig az érdekesebb játékosok. A tévés társkeresők a legkevésbé autentikus műsorok közé sorolhatók, talán annyi eredetiség sincs bennük, mint egy József körúti kínai kifőzdében, így ez a reality sem tűnik túl izgalmasnak, sőt.
A nagy Ő Robert Sepulveda lakberendező, akiről el kell hinnünk, hogy Afrodité, Nagy Sándor és Albert Einstein szerelemgyereke, érte megéri küzdeni vízen-tűzön, bőrápoló krémstandokon és Louis Vuitton-kollekciókon át. Tökéletesre fésült haj, csillogó szemek, napbarnított bőr, izomköteg izomköteg hátán, megnyerő intelligencia, egy kész szusitál királyrákkal, ready to serve. Idő közben persze kiderült, hogy korábban escortként dolgozott, s hogy több plasztikai beavatkozáson van már túl, mint egy átlagos amerikai háziasszony, de az ilyesmi szinte már felvételi elvárás, múlt nélkül nehéz betörni a tévéiparba, főleg a trash osztályra. Habár Robert inkább unalmas, mintsem ordenáré, a kérői mindenképpen szétcsapkodják helyette is a szennyest.
A casting tele van díszpapagájokkal, egyik két lábon járó arcmaszk-reklám sem szimpatikus. Mintha listázták volna a válogatókon a meleg sztereotípiákat, s ha XY nem teljesített húszból négyet, akkor haza is küldték. Habár a Logo igyekszik Az Egyetlen Meleg Médiumként pozicionálni magát, nem véletlenül akadnak ki rá folyamatosan az amerikai melegek: a RuPaul's Drag Race-en kívül a legtöbb műsoruk súlyosan kategorizáló, sőt, a legtöbb tévécsatornához hasonlóan mintha náluk sem esett volna még le a tantusz, hogy a melegeknek egyetlen szívességet sem tesznek, ha mindig úgy mutatják be őket, mint férfi testbe zárt barbie babákat, akik úgy hisztiznek, mint egy utolsó fruska. Ezzel nem azt mutatják meg, hogy sokfélék vagyunk, hanem pontosan azt a tévhitet sugallják, hogy minden meleg egyforma. Ezt pedig ha más tévének nem, a Logo-nak illene cáfolnia a műsoraiban és ha már tényleg csak melegekkel operál, akkor képernyőre vinni a lehető legkülönfélébb egyéniségeket közülük. Nemcsak egy attention whore Ricky Grande tud műsort csinálni.
Lehet a műsor erősen szexualizált (hiszen férfiak vagyunk egymás közt), de amikor azzal engednek minket el, hogy a reklám után Robert felfedi meztelen felsőtestét és ez mekkora szenzáció lesz, felsír az emberi méltóságom. Ha már kurva unalmas a nagy ő, nyaljuk a kockáira a nézőket, mi? Ez olyan, mint száraz pirítósnak a húgymeleg margarin. A kérők párbeszédei az ominózus jelenetben (Úristen, leült a medence szélére. Szerinted le fogja venni az atlétát? Magasságos szent jézus, leveszi!!!) csak súlyosbította a helyzetet és a funkciótlan szexualitás miatt egyenesen visszataszító volt, ennél felszínesebb és ócskább öt percet régen láttam már tévében. A poén meg az, hogy legalább két kérő teste is kidolgozottabb a nagy őjénél.
Azt már a The Bachelor egykori producere is tökéletesen leleplezte az UnReal című sorozatában, hogy a társkereső reality-k történéseit a szerkesztők alakítják, ami a Finding Prince Charming-ban is látszik. Az első epizódban Robert egy teljes délutánt töltött a kérőkkel a medencénél, az egyik pasi viszont nem jutott hozzá, hogy megbeszélje vele az előző napi beégését, így Robert után rohant, amikor ő már elindult készülődni a kiszavazásra. Micsoda dráma. Na és persze beválogattak egy olyan pasit is, akivel Robert már többször találkozott az edzőteremben, de sohasem sikerült kezdeményeznie. Afelől se legyen senkinek kétsége, hogy nincsenek kérők, akik inkább egymást etetnék tejszínhabos eperrel, mint a nagy őt, de a producerek biztosan visszafogják az ilyen szálakat, elvégre nem teljesítené a műsor szándékát, ha több férfi is lemondana Robertről, mert egy másik kérőben találta meg az igazit.
A Logo berendelte a Finding Prince Charming második évadát, remélhetőleg tanulnak az első hibáiból.