Freddie-nek rendezték A Dal második középdöntőjét
A Dal második középdöntője is papírforma szerint zajlott. Másik nagy közönség-kedvenc híján Freddie-nek nem akadt ellenfél, így a zsűri és maga a műsor is teljes erővel nyomta előre. Olyannyira, hogy már-már pofátlan hype-nak tűnhetett, amint Tatár Csilla "nem tudja túlkiabálni" a vezérlőből bömböltetett műtapsot, amint Harsányi Levente úgy konferálja fel az előadást, mint a versenydalt, amit félmilliónál is többen láttak a YouTube-on, amint a zsűriből hárman is 10 ponttal értékelik azt, majd a nézők is hozzácsapnak egy 9-est, illetve ahogyan a legjobb dalszövegírónak járó díjat is megkapja a dal. Jelenleg az a teóriám, hogy a zsűri nem fogja Kállay-ékat betenni a legjobb négybe, nehogy legyen valaki, aki megszorongathatja Freddie-t, hiszen ő a favorit, neki kell Stockholmba menni. Menni is fog, efelől mindenki megnyugodhat.
A tegnap este ezért is volt súlytalan és érdektelen, hiszen Freddie és az első elődöntő továbbjutói mellett senkinek sincs esélye a döntőben. Nikán csak az arcra vetítés segített, Vásáry André továbbra is unalmas, Gáspár Laci stylistja pedig már megint jól kicseszett vele. Laci előnytelen atlétájától már csak Berkes Olivér frizurája volt rosszabb, aki, ha Tóth Andit nem csapta volna hozzá a menedzsment, már az elődöntőben kihullott volna. A ByTheWay tekintélyt parancsolóbb akart lenni és beállt három mikrofonállvány mögé és úgy járt, mint múlt héten Benji: hagyta, hogy a művészi kreativitás szabadságát elnyomja a zsűri véleménye és elvesztek a megfelelési kényszer sötét útvesztőin, pedig a dal abszolút Eurovízió-kompatibilis volt. Az Egy Másik Zenekar bájolkodó-édeskedő előadása legalább annyira taszított, mint a kép, amin Zséda nyalogatja Pierrot vámpírszakállát (nincs ilyen kép, de ha lenne, akkor taszítana). A Passed meg ha ilyen szépen elénekli a tavalyi Mesmerize-t (amit még mindig A Dal történelmének legjobb dalának tartok), akkor ők mennek Bécsbe.
A második középdöntő egyébként tökéletesen megmutatta, miért van baromi nagy szükség a műsor felépítésének megváltoztatására. Ez a beszélgessünk tök értelmetlenül értelmetlen dolgokról minden harmadik előadás után Harsányival-szegmens, illetve a mozgasd meg a szavazótáborod-felszólítás utáni agonizálás legalább annyira szükségtelen, mint beszélgetni a dalszövegírókkal. Az MTVA döntse el, hogy A Dal egy Sanremo-hoz hasonló hazai zenét ünneplő dalfesztivál, aminek csak mellékes szándéka kiválasztani az Eurovíziós indulót, vagy tényleg az Eurovíziós fellépő megszavazása a legfőbb cél. Mert ha utóbbi, akkor minden, az előbbire jellemző műsorelem (pl. legjobb dalszövegíró, a dal felfedezettje stb.), teljesen felesleges, nem releváns. Max oldják meg neten, mint az akusztikot.
Továbbjutott Freddie (47 pont), a Parno Graszt (42 pont) és Vásáry André (42 pont), a nézők pedig Berkes Olivért és Tóth Andit szavazták tovább.
A döntőben fellép Freddie, a Parno Graszt, Vásáry André, Berkes Olivér és Tóth Andi, Petruska, Oláh Gergő, a Kállay-Saunders Band és a Mushu.
A Dal 2016 - Döntő - Jövő szombaton 19:40-től a Duna műsorán!