Prodfaktor

2016\01\30\12:01 Tusán Szólj hozzá!

A Fear The Walking Dead főcíme Melrose Place-stílusban

2016\01\29\12:01 Tusán Szólj hozzá!

A Potomac-i feleségek azt hiszik, hogy ők tojták a csillagokat a föld köré

Andy Cohen nem mondott hülyeséget, amikor a Real Housewives-franchise legújabb darabjának premierje előtt azt nyilatkozta, hogy olyat látunk majd, amit eddig még soha. A Washington közelében felvett The Real Housewives of Potomac hat férjezett és elvált háziasszony rákfőző kerti partikkal, izzadságszagú illemszabályokkal és etnikai ellentétekkel teli életét mutatja be az egyébként festőien gyönyörű Potomac kisvárosában.

Etikett mindenek felett

A műsor formátuma akár tragikomikus illemreality is lehetne, ugyanis ezek az asszonyok nem a gettóban nevelkedtek, s ezt igyekeznek kihangsúlyozni minden adandó alkalommal. Azt hittem, hogy ez az "etikett talk" egyszeri epizódtéma lesz és a második részben már nem tér vissza, de a szereplők tényleg be akarják bizonyítani, hogy Potomac-ban az illem tényleg egyet jelent a levegővel. Ha nincs a biblia mellett egy illemkönyv a polcon, a ház lakója élve el lesz földelve a virágágyás alá. Abból is balhé van, ha egy asszony születésnapján az ő helyét foglalod el az étteremben (mármint az etikett szerinti helyét), illetve akkor is kitör a harmadik világháború, ha egy barátoddal felmersz menni az asszonyok emeletére, mert hát ők azt a barátot nem ismerik, nekik a pórnép ne járja meg a többmilliós csigalépcsőjüket. Arról már nem is beszélve, hogy Potomac-ban, miután elválsz a férjedtől, nem járhattok össze dugni, mert valamiért mindenki azt hiszi, hogy köze van hozzá és elítélhet. A szereplőgárda nagy része elképesztő izzadtságszaggal próbálja magát tartani az illemszabályokhoz, ami néhányukból elviselhetetlen hárpiát teremt, másokból viszont kedvelhető dívát, akik önkénytelenül biztosítják a műsor humorfaktorát.

A világ még nem áll készen a zsidó afro-amerikaiakra

Van egy Katie. Katie anyja fekete, apja pedig fehér zsidó, s amikor gyerek volt, az anyjával együtt áttértek a zsidó hitre. Katie-nek vannak saját gyerekei is, akiket a második epizódban avatnak zsidóvá (vagy valami ilyesmi), illetve a párja is egy fehér zsidó pasi. Ez az egész Katie néhány szereplőtársa szerint viszont csak egy nevetséges cirkusz, egy mondvacsinált valami, s kolléganőjük inkább ne röhögtesse ki magát a zsinagógában mint egyetlen fekete nő, hanem üljön le és egyen csirkét. Egy másik asszony, Robyn is félig fehér, ő mégis kizárólag feketének szereti vallani magát, mert fehérnek lenni ciki. Ashley fordítva gondolja, ő a fehér származását is büszkén vállalja, ez pedig nem tetszik Gizelle-nek, ahogyan oly' sok feketének sem, ahogyan azt már számos reality-ben láthattuk. Hát na, nem könnyű az embereknek megfelelni.

Ha nincs gazdagság, tettetni kell

"New money is good but old money is way much better" - mondja Karen az évadnyitóban. Ez lehet, hogy így van, csak nem a potomac-i asszonyok esetében. Karen járhat Diane von Furstenberg ruháiban, Gizelle előadhatja, mennyire nagy múltú a családja, s Katie is hivatkozhat a hosszú évtizedek óta jótékonykodó famíliájára, ugyanakkor van köztük olyan, akinek a konyhájánál még anyámé is nagyobb, akinél egy barátoméhoz hasonló ikeás kanapé figyel a nappaliban, ami akkora, mint a szobám, s akinek a háza nem lehet több száz négyzetméternél. Egekig érő luxus? Ugyan már. A potomac-i feleségek - ugyanúgy, mint a franchise jó néhány szereplője - csak mímelik a gazdagságot, de valójában a felső vagy az átlag-középosztályt erősítik. Ez az álca párosítva a felsőbbrendűségi komplexusukkal sem megközelíthetővé, sem pedig szerethetővé nem teszi őket, csak egocentrikus és műmájer idegroncsokká. De még van idejük bebizonyítani, hogy ők is emberi lények.

The Real Housewives of Potomac - Minden vasárnap a Bravo műsorán!

2016\01\28\07:01 Tusán Szólj hozzá!

Slenderman adhatja az American Horror Story következő évadának témáját

Az Us Weekly szerint az American Horror Story hatodik évada Slenderman történetét fogja feldolgozni, aki egy 2009-ben kitalált horrorfenomenon és főként a gyerekeket zaklatja. A lap forrása szerint "valaki más írt egy forgatókönyvet és a stáb adaptálni szeretné azt a sorozathoz". Az állítólagos bennfentes azt is elmondta, hogy Ryan Murphy kész megvenni a jogokat.

Nem lehetetlen a dolog, bár pont Murphy-ékből nem nézem ki, hogy megvegyék, mintsem maguk találják ki a sztorit.

2016\01\15\12:01 Tusán Szólj hozzá!

American Horror Story: Hotel - Főszerepben szex és vér

hotel1.jpg

Tegnap véget ért az American Horror Story ötödik évada, nem is akármilyen bullshittel: csak Liz Taylor (Dennis O'Hare) sztorija kapott méltó lezárást, mindenki másét összecsapták, mintha az íróknak nem lett volna elég idejük elfűzni a szálakat. A Hotel 12 része nem hozott olyan sztorit, amiért megérte volna a sorozatot heti rendszerességgel követni, a horrort pedig újraértelmezték, csak éppen nem pozitív értelemben. Összeszedtem az évad legnagyobb gyengeségeit és erősségeit.

Az évad legnagyobb gyengeségei

A szorongást felváltotta az undor

Az évadpremierhez közeledve Ryan Murphy azt nyilatkozta, hogy a Hotel hangulatában a Murder House-hoz fog hasonlítani. Ez nagyon jól hangzott, hiszen az első évad sokkal inkább a lélektani horror műfaját követte: a suspense, a misztikum és a hátborzongatás minden jelenetben elegyedett egymással elsődleges horrorelemekként. Ehhez képest a Hotel mindezt teljes mértékben nélkülözte, így a franc se kíváncsi arra, hogy októberben mit hord majd össze az új évadról Murphy. A Hotel olyan volt, mintha a puszta gore-ban látta volna a lehetőségeit, s ez inkább csak egyszerű undort gerjesztett bennem, mintsem félelmet. Mennyezetre fröccsenő artériák, elvágott torkú kisiskolások, patakokban folyó vér, vénákba szúrt tűk, kibelezett kövér faszik... ezek a legtöbb esetben nem ijesztőek voltam, hanem csak gusztustalanok. S az is hiba volt, hogy mindezt máris az évadnyitó első perceiben a pofánkba nyomták, különösebb történeti keret nélkül.

hotel7.jpg

Angela Bassett és Kathy Bates már megint ugyanazt a karaktert kapták

Bassett mindig egy tökös csaj (most Ramona Royale), Bates pedig egy fiú meghurcolt édesanyja (most Iris). A karakterváltozás hiánya egyébként folyamatos probléma a sorozatban, Jessica Lange szerepe gyakorlatilag ugyanaz volt négy évadon át. Ez csak a tehetségek pazarlása.

hotel8.png

Szükségtelen volt két percnél tovább Will Drake karakterével foglalkozni

Ráadásul az évadzáró nagy részét is Cheyenne Jackson ízetlen karakterére fűzték. Minek? Kit érdekel, hogy tönkrement a divatháza? Kit érdekel, hogy újra meg akarja valósítani önmagát? Egyáltalán kit érdekelt a sorsra, miután megölték? Ő egy bábu volt, egy másodlagos karakter, akihez Elizabethet csupán érdek fűzte. Amikor megszerezte tőle, amit akart, a karakter elvesztette a funkcióját, érdektelenné vált. Bár már korábban sem tudtam komolyan venni, mivel Elizabeth csodák csodájára kihozta belőle a heterót és összeházasodott vele. Bitch, please.

hotel9.jpg

Nem állt jól John Lowe-nak, hogy gonosz lett

Nagyon izgatott voltam, amikor kiderült, hogy a sorozat történelmének egyik legérdekesebb karakterét játszó Wes Bentley ezúttal főszerepre tér vissza, ugyanis annyira passzolt hozzá Edward Mordrake karaktere a Freak Show-ban, hogy máris befúrta magát az AHS-univerzumba. Aztán megkapta John Lowe nyomozó szerepét, ami addig, amíg segítette a sztori építkezését mint a hotel ellen küzdő jófiú, jól is állt neki. Később ugye kiderült, hogy valójában már régóta James Patrick March vonzása alatt áll és azokat a gyilkosságokat, amik után nyomozott, valójában ő követte el. Innen indult lejtmenetbe a karaktere. Ryan Murphy meggyengítette és kiröhögtette Johnt, lassan letérítette a főszerepről, s tulajdonképpen beállította egy hatalmas lúzernek. Nem is haladt tovább a karaktere, a fináléra már totális érdektelenségbe fulladt, holott ő lett volna a kibaszott Ten Commandments Killer, a történet váza.

Az évad legnagyobb erősségei

hotel10.jpg

James Patrick March, a hihetetlenül cuki sorozatgyilkos

Nem szoktam csak azért megnézni filmeket vagy sorozatokat, mert jó színész játszik bennük, azt viszont el kell ismerni, hogy az eredeti hoteltulajdonos karakterét Evan Peters tette azzá, ami. Játéka aranyossá és szerethetővé tette a pszichopata gyilkost, megmutatta az embert a sötétség mögött, a benne rejlő szenvedélyt, a kisfiús kíváncsiságot, a filozófust, a pajkos rosszfiút, az ellenállhatatlan sármőrt, egyben. És az az akcentus...

hotel11.jpg

A Hotel Cortez maga volt a nagybetűs klausztrofóbia

Nem minden évad élvezhető ugyanúgy, de mindben közös, hogy egyedi hangulatot teremt. A hotel egy hideg és sötét hely volt, a lobbit kivéve viszonylag kis terekkel, mindenhol falakba ütköztünk, élénk színeket gyakorlatilag sehol sem láthattunk. Még az Elizabeth lakosztályában fénylő rózsaszín neon sem vitt színt a környezetbe, annyira hűvös volt minden. Mintha folytonos árnyék fedte volna a hotelt.

hotel12.jpg

Nem szólt minden Lady Gagáról

Azt a készítők is tudták, hogy ha engedik énekeltetni Gagát zenei jelenetekben (ahogyan azt eddig Jessica Lange-gel tették), azzal öngyilkosságot követnek el. Lady Gaga kommersszé sem tette a sorozatot, azt Ryan Murphy már rég elintézte. A játékával sem volt gondom, s egyébként is látszott rajta, hogy lelkes, ami értékelendő.

hotel13.jpg

Kijátszották a szex-kártyát, nagyon helyesen

A szexualitás és az American Horror Story mindig is kéz a kézben jártak, s nem egyszer használták egyszerű, szánalmas és kényszeres figyelemfelkeltésre, de a Hotel-ben végig a történet szerves része tudott maradni, még ha ezt sokan vitatják is. A szexualitás összekapcsolta a szereplőket, megmutatta a köztük lévő szenvedélyt és azt tette legfőbb összeköttetéssé közöttük (elég csak Elizabeth kapcsolataira gondolnunk, illetve Donovan és Elizabeth vérfürdőben beteljesült orgiája is jól mutatja ezt). A szexuális orientációkkal is eljátszadoztak: sokszor nem volt tiszta, hogy akkor most ki és ki nem vonzódik a saját neméhez, mintha Ryan Murphy fantáziálásai manifesztálódtak volna előttünk.

Külön említést érdemel még Miss Evers (Mare Winningham) karaktere, akivel szépen maxolgatták a fekete humort, illetve a Lily Rabe Aileen Wuornos-a is.

És ja, Liz Taylor különösebben nem hatott meg.

A Hotel nem ér fel a Murder House, az Asylum és a Freak Show szintjére, a Coven pedig csak annyiban erősebb nála, hogy egy-két epizóddal többen tudott történetet mesélni.

2016\01\13\11:01 Tusán Szólj hozzá!

Nem fogadta jól a Big Brother-ház David Bowie halálhírét

Úgy értem, nagyon nem fogadta jól. Tessék. (az összefoglaló első fele erről szól)

A stáb a titokszobában, kamerán kívül közölte David Bowie halálhírét exfeleségével, Angie-vel (az összefoglalóban csak a reakcióját láthattuk, ami minden bizonnyal nem az azonnali), aki jelenleg az angol celeb Big Brother szereplője. Angie először két lakóval osztotta meg az információt, később pedig Tiffany Pollarddal is közölte a halálhírt, amikor egy kis félreértés történt: Angie nem tette David nevéhez a Bowie vezetéknevet, így Tiffany azt hitte, hogy valójában David Gest halt meg, egy jelenlegi lakótársuk. Tiffany nem tudta magában tartani "David Gest halálhírét" és szétkürtölte mindenkinek. Ekkor egy rém kellemetlen cirkuszi mutatvány következett: szinte az egész ház elindult megkeresni David Gestet, akit végül az ágyában találtak meg, pihent. Miután Angie letisztázta, hogy exférjéről van szó, nem pedig a lakótársukról, Tiffany nem akarta beismerni, hogy hibázott: átvedlett a trash-reality-jeiben már megismert karakterévé és a mennyezetet is leordította a házról. A nap végén ugyan bocsánatot kért Angie-től, de addigra már mindenkit magára haragított, így sajnos David Bowie halálhíre kellett ahhoz, hogy löketet kapjon az egyébként unalmas műsor.

2016\01\11\04:01 Tusán Szólj hozzá!

Tiffany "New York" Pollard sem váltotta meg a Celebrity Big Brothert

celebbb1.jpg

Legalábbis egyelőre. Öt napja startolt az angol Celebrity Big Brother 17. évada, számunkra többnyire ismeretlen sztárokkal. A napokban persze mindenki megtudja majd, ki is Angie Bowie, aki a tegnap elhunyt David Bowie exneje és most a BB-házban játssza az óvodás nagyit. Rajta kívül talán még Tiffany Pollard lehet az egyetlen, akinek híre ide is eljutott, többnyire ezért.

A lakók között van még Christopher Maloney volt X-Faktor-os, Daniella Westbrook EastEnders-legenda, Darren Day színész, David Gest producer és Liza Minnelli exférje, Gemma Collins reality-sztár, Jeremy McConnell modell és Mr. Ireland, John Partridge EastEnders-sztár, Jonathan Cheban Kardashian-bennfentes, Kristina Rihanoff táncos, Megan McKenna Ex on the Beach-szereplő, Nancy Dell'Olio sztárjogász (ezen a ponton feltételezem, hogy már facepalmba bújtatok), Scott Timlin Geordie Shore-szökevény, Stephanie Davis Hollyoaks-sztár és Winston McKenzie konzervatív politikus.

Az évad egyelőre egy hatalmas visszalépés a legutóbbi, UK vs. USA-szériához képest: egy nagyobb balhét kivéve apróbb és komolytalan nézeteltérések rondítanak bele a mindennapokba, ez pedig nyilvánvalóan nem elég. Az említett nagy balhé egy napja történt, amikor Winston (a politikus, aki leopárdmintás köpenyben költözött be a házba) megfogalmazta, hogy szerinte a melegek ne fogadhassanak örökbe, mert az egyenlő a gyerekmolesztálással. A házban két meleg pasi van, illetve Darren tesója is meleg, Stephanie legjobb barátai pedig az örökbefogadáson dolgoznak, a jogi aktivista Angie Bowie-ról már nem is beszélve, így a lakók konkrétan élve elégették Winstont, ha már a középkori faszfej önként máglyára rakta magát a hülye kijelentéseivel. A lakóknak kellett dönteniük az első kiesőről, s mivel Winston jelölt volt, nem csoda, hogy őt választották. A közönség kifújolta, a műsorvezető pedig jól megpörkölte.

Jó tudni, hogy már vannak olyan társadalmak a kontinensen, amik nem hajlandóak lenyelni a bullshitet.

Na de ezen kívül tényleg nem történt sok említésre méltó a házban. Mindenki (mármint a rajongók) arra vár, hogy Tiffany átváltozzon a trashreality-jeiben már megismert perszónává, New Yorkká, s leordítsa a lakókat. Jonathan meglepett, mert ahhoz képest, hogy Kim Kardashian seggét nyalja a nap huszonnégy órájában, meglehetősen kifejezően beszél és úgy tud véleményt formálni, hogy annak értelme is legyen. A fiatalabb lakók viszont egyszerűek, mint egy elsős matekpélda: nem tudják, mi az a monogáNia, szerintük ez a huszadik század és abszolút érdektelenek. Habár van némi hormonális feszültség közöttük, ez egyelőre nagyon kevés.

Az évad a hónap végéig fog tartani, s reméljük, a celebek meg is akarnak dolgozni a már megbeszélt gázsijukért.

2016\01\03\01:01 Tusán Szólj hozzá!

Itt a tél, hangolódj rá igazi alaszkai reality-kkel

Elvileg itthon is beköszönt hamarosan a tél, amit az utóbbi években más egyre kevesebb ideig tapasztalunk, ideje hát ráhangolódni vagy átvészelni igazi alaszkai valóságshow-kkal. A Deadliest Catch-en túl is van élet, mutatom.

a1.jpg

The Last Alaskans (Animal Planet)

A műsor olyan családokat és remetéket mutat be, akik a sarkköri tájvédelmi körzet utolsó legális letelepedőiként élik napjaikat a civilizációtól - és egymástól - több száz kilométerre. Van, aki a családját hagyta el a vadonért, mert ők nem akartak visszaköltözni, miután egy grizli feldúlta a kunyhójukat, s van, akit egy csónakbalesetben elvesztett lánya emléke tart a kietlen tájon. Ez az autentikus dokureality hatalmas szakmai elismerésnek örvend, a képi világ igényes és bámulatos, a casting pedig igazán egyedülálló. A műsor nem sztori-centrikus, hanem felveszik, ami éppen történik, s volt is rá idejük, hiszen közel félévet töltött a stáb a szereplőkkel.

Státusz: 2015-ben indult, a második évad berendelve

a6.jpg

Edge of Alaska (Discovery Channel)

Ebben a feltehetően scripted reality-ben McCarthy kisvárosának lakosai balhéznak a vadonnal és egymással. A város leggazdagabb embere, úgynevezett polgármestere (hiszen hivatalos nincs neki) fejleszteni akar, de több lakos is ellenzi ezt, ők nem akarnak sem elektromosságot, sem turistákat, ezért el is állják az utat a munkások előtt, amikor azok elő akarják készíteni a terepet egy hotel megépítésére. Itt írtam bővebben az évadnyitóról.

Státusz: 2014-ben indult, a harmadik évad berendelésre vár

a3.jpg

Alaska: The Last Frontier (Discovery Channel)

Ez a dokureality a Grammy-díjas Jewel családjának életét mutatja be, ám maga az énekesnő nem szerepel benne. A Kilcher-família egy hatalmas tanyán él, ahol nincs csatornázás és korszerű fűtés sem. Lakóhelyüket hóviharok tépázzák, állatállományukat pedig az erdő ragadozói veszélyeztetik. A Deadliest Catch után ez a reality számít a legnépszerűbb alaszkai show-nak, a legtöbben az őszinteségét értékelik.

Státusz: 2011-ben indult, a hatodik évad berendelve

a4.jpg

Yukon Men (Discovery Channel)

A műsor a Yukon-folyó menti Tanana falu férfiembereinek veszélyekkel teli életét mutatja be, akik fiaikkal vadásznak, csapdákat állítanak, halásznak és szánhúzó kutyákat nevelnek. A The Last Alaskans-hoz hasonlóan itt sincs tipikus reality-dráma, maga a túlélés biztosítja a szórakozást.

Státusz. 2012-ben indult, az ötödik évad berendelésre vár

a5.jpg

Alaskan Bush People (Discovery Channel)

Állig nyúló pajesz, kezeletlen kecskeszakáll, a 60-as éveket idéző frizurák, összenőtt szemöldökök, kinyúlt farmernadrágok, lyukas ujjatlan pólók. A kilenc fős Brown-család Alaszka igazi redneckjeinek számít, saját akcentust fejlesztett ki, s annyira a természet mélyén él, hogy akár hónapokig is képes nélkülözni minden kapcsolatot a külvilággal. Ez viszont nem feltétlenül az elszigeteltség miatt van, inkább saját jogon élik így az életüket. Ennek ellenére látszik rajtuk (főleg az öt fiún), hogy imádják a kamerákat, s mindent megtesznek azért, hogy ők jelentsék az ultimate Alaszka-élményt a képernyőn.

Státusz: 2014-ben indult, fut a harmadik évad

süti beállítások módosítása
Mobil