Valami nagyon nincs rendben az angol Big Brotherrel

2000-ben indult az első széria a Channel 4-on, majd tizenegy évig Angliában készült a világ legautentikusabb Big Brother-je, mely minden egyes részletében megmutatta, hogy a stáb tökéletesen ráérzett a műsor lényegére és izgalmas pszichológiai kísérletnek vetette alá a játékosokat, továbbá az utóbbi évek reality-jeihez képest igényes szórakoztatást nyújtott. Aztán 2011-ben átvette a műsort a Channel 5 és azonnal szkeptikussá váltam. Nem tudom megmondani, hogy mi volt a konkrét kiváltó ok, de egyszerűen aggály tört elő bennem. S mint általában a legtöbb belső megérzés, úgy ez is helyesnek bizonyult.

  • 2011-ben néhány nap után kaszáltam, mert nem tudtam komolyan venni egy halom felszínes tinédzser problémáit
  • 2012-ben szintén kaszáltam néhány hét után, mert eszméletlenül ostoba volt mindenki, na meg olyan intenzíven csapott pofán a tipikus brit prüdéria és kirakaterkölcs, hogy azt már nem bírta a romlott magyar lelkem
  • 2013-ban már bele sem kezdtem az aktuális évadba,
  • 2014-ben viszont igen, hiszen a vadonatúj formátum és jó casting feldobta a műsort, de egyúttal itt kezdett el gyökerezni az a probléma, ami a jelenlegi szériánál is utat tört magának.

A probléma pedig nem más, mint a készítők egyértelmű és átlátszó manipulációja, ami folyamatosan rontja a Big Brother hitelét.

2014-ben Helen Wood nyert, aki azzal került a címlapokra, hogy prostiként gang bangelt a házas Wayne Rooney-val, aki a nejével éppen akkor várta első babájukat. Oké, természetesen az dobja az első követ, blablabla, viszont a házban sem tett egyetlen szívességet sem magának, sőt. Két lábon járó pokolgépként viselkedett, a megfélemlítés és a közönségesség volt a csodafegyvere, s a szótárban a "bully" szónál gyakorlatilag az ő arcképével találkozhatunk. Helen úgy jutott a fináléba, hogy a műsor elején védettséget szerzett, így sohasem jelölhették kiszavazásra. Mindeközben kiderült, hogy néhány lakóval a műsor producerének talent agency-jéhez tartoztak, a nézők és a sajtó pedig jogosan tette fel a kérdést: tudatosan nyerették-e meg ezzel a büdös hárpiával a show-t?

marc.png

Úgy tűnik, hogy idén újból szembesülnünk kell hasonló spekulációval, ám ezúttal kézzel fogható bizonyítékaink vannak. Marc négy hete költözött be három új lakóval, s szexuális utalásaival, közönséges humorával, tesztoszteron-kilengéseivel és azzal, hogy egy csettintéssel magára tudja haragítani az egész házat, egyből a szerkesztők kedvencévé vált. Oké, persze, szerkesztőként az az érdekem, hogy olyanok maradjanak bent, akik nézettséget hoznak, így élhetek a vágás varázsával és egyéb manipulatív eszközzel, de mindezt érzékkel kell csinálnom, nem pedig pofátlanul és a nézők kínosan érezhető semmibevételével... merthogy a Channel 5 jelenleg szarik a nézőkre és teljesen kisajátítja magának a rendelkezés jogát.

A Channel 5 minden erejével bent akarja tartani Marc-ot és mindent meg is tesz ennek érdekében:

  • Marc három másik lakóval a tizennyolcadik napon költözött be, első hetükön védettséget élveztek.
  • A második héten ugyan kiszavazásra jelölték Marc-ot, de a stáb persze nem engedhette sehova, így egy fake eviction után beköltözött egy titkos házrészbe, ahol három ex BB-lakó (BB8 Brian, BB7 Nikki és BB15 Helen, az emlegetett szamár) társult hozzá.
  • A harmadik héten itt élt és a három sztárjátékossal eldönthette, kit jelölnek kiszavazásra,
  • most pedig újra védettséget élvez, ami teljesen indokolatlan.

Marc azóta élvez védettséget, amióta betette a lábát a házba, vagyis 28 napja. Tagadhatatlan, hogy felrázta az évadot és meghatározó karakterévé vált, viszont erre nagyban rásegít a stáb a folyamatos kivételezéssel. Kínosan egyértelmű, hogy meg akarják nyeretni vele az egészet, ugyanabban az előnyös bánásmódban részesül, mint a tavalyi év balhégenerátora, Helen.

Az idei évad szerkesztése rettentően agresszív. A konfliktusok nem olyan természetesek, mint amilyenek Marc és a három ex BB-lakó megérkezése előtt voltak. A készítők csak nyomják és nyomják a drámát, s lassan már az lesz, hogy felszólítják Helent, hogy késelje halálra a számára legunszimpatikusabb lakót.

És akkor az értelmetlen csavarokról még nem is beszéltünk. A tizennyolcadik napon négy eredeti lakót lecseréltek négy újra (köztük volt Marc ugye), ami teljesen időszerűtlen és szükségtelen volt. A csavar elszürkítette és elnyomta az eredeti lakókat, akik vesztettek energiájukból (főként Danny), felborult a ház egyensúlya és a négy új lakó sztorivonala került előtérbe a kopasz fasszal, akinek minden második szava showbiz, a gyenge nővel, aki a hülye után fut és a hülyével, aki trash-karakterként igyekszik megvetni a lábát a reality hall of fame-ben.

Aztán jött ez a timebomb bunker-faszság, ami még nem is sült volna el olyan rosszul, ha nem ex BB-lakókat költöztetnek be Marc mellé és nem ők döntenek a jelöltekről... Érted. Mi közük van hozzá? Mire fel ez az egész? Öt perce még a stúdióban várták, hogy beköltözhessenek, s máris megkapják a lehető legnagyobb erőt, amivel a játékban rendelkezni lehet.

Aztán mekkora baromság, hogy mostanra már valamilyen úton-módon minden egyes napon kapnak infót a lakók arról, hogy miként vélekedik róluk a közönség... És akkor most meg kiesik Jade, de a stúdióból még megjelölhet valakit kiszavazásra... Mondom, csak ülök a laptop előtt és értetlenkedve vágom a fejeket. Amennyire tökéletes volt a tavalyi év formátuma, olyannyira elcseszett ez az egész idén, pedig az eredeti castinggal nem sok gond volt.